Abu Dhabi - Jakarta - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Familieverwoertopreis - WaarBenJij.nu Abu Dhabi - Jakarta - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Familieverwoertopreis - WaarBenJij.nu

Abu Dhabi - Jakarta

Door: Ferry

04 Juni 2014 | Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Na de koffie hebben we al snel enkele ligstoelen kunnen bemachtigen. We genoten van rust en de jaloerse blikken die ons maar wat graag uit onze rust stoel wilden zien. Een uurtje later kwamen van die kleine meestal oudere Indonesieres in groepjes soms in vel gekleude kledij om ons heen op degrond zitten. We werden omsingeld door steeds meer en er tussen door werden er mensen van allerlei pluimage gereden door personages in met gouddraad gestikte kleding, de mensen in de stoel leken hele arme sloebers. Uit mijn verleden wist ik dat ze mensen boete doen en eindelijk samen met andere honderd duizenden hun belofte hebben ingelost. Allen zijn ze naar Mekka geweest met opgetrokken knietjes of soms liggend tegen elkaar aan, wachten ze tot ze kunnen boarden en dat ging in een langerij, mannen gescheiden van de vrouwen. Toch kon het vliegtuig om halftwaalf uit Abu Dhabi vertekken gek genoeg bleek de reis qua uren van kortere duur te zijn.
Om half elf kwamen we in Jakarta, meer dan een uur nodig om door de Douane Marchausse te komen toen we de koffers eindelijk hadden nog een laatste check door de Politie langs een sluis de zwoele avond lucht van Jakarta tegemoet. De geur van Indonesie verwelkomde je samen met de drukdoende mannetjes die je een taxi willen in praten en natuurlijk veel te duur zijn. Uiteindelijk vonden we 2 busjes die qua prijs niet onredelijk was en we wilden zo snel als mogek naar ons hotel. Kapot van het reizen vielen enkelen op de dekens in diepe slaap, zelfs na het onbijt gingen we weer op bed enzijn we tegen twee uur de mall in de buurt gegaan.
Om zes uur was ieder weer fris en fruitig en zijn we naar de Chineese restaurant gegaan van het hotel. En we hebben heerlijk gegeten.

• 04 Juni 2014 - 19:49

Inge En Josef:

Ja, je maakt wat mee als je zo' n reis maakt,iedere reis is weer anders maar het blijft leuk hè.!
    We zijn benieuwd wat jullie in de haven mee maken .

• 04 Juni 2014 - 21:29

Fedde:

Wat aardich sa'n webstek, dêr'tst lêze kinst wat jimme allegearre belibje. Ik bin tige benijd, watfoar avontoeren jimme dêr yn it fiere Yndoneezje allegearre belibje sille. No lizze jimme allegearre te sliepen, wylst it by ús yn Fryslân no krekt begûn is te skimerjen. Freed geane jimme alwer mei it fleantúch en giet de reis nei Baly. As ik de foto's goed besjoch, hawwe jimme in moai pakje útkeazen. Meitsje der in reis fan dy't foar altyd yn it ûnthâld sitten bliuwt. Wy reizgje yn ús tinzen mei jimme mei en genietsje fan de berjochtsjes dy't sa út en troch fia WhatsApp hjirhinne komme.

• 05 Juni 2014 - 06:39

Babs:

Dat is dus wat ik op jullie eerste filmpje had gezien!! Niet een reis naar Mekka, maar jullie, wachtend in de ligstoelen op de volgende vlucht met een bond gekleurd gezelschap om je heen. Ik keek mijn ogen al uit in die paar seconden..kan me voorstellen hoe het voor jullie is geweest. En als het goed is nu onderweg naar de haven, boot en monument...Hoop dat je van het uitzicht daarboven kunt genieten Peet!! Hier gaat alles z'n gang..gisteren regen en vanaf vadaag is er weer volop zonnenschijn voorspeld met een graadje of 20. Het is nu 6.35 uur hier met een strak blauwe lucht. Ben zeer benieuwd naar het vervolg verhaal!!! Ps..Hoe was het eten bij het chinese restaurant bij het hotel?? Smaakte het net zo goed als dat het er uit zag?