Yogya - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Familieverwoertopreis - WaarBenJij.nu Yogya - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Familieverwoertopreis - WaarBenJij.nu

Yogya

Door: Ferry

17 Juni 2014 | Indonesië, Jogjakarta

17 juni 2014 We gingen met ons allen onbijten, Petra verwchte wel iets maar wist niet wat. Toen we de ontbijtzaal binnen liepen was boven de tafel, waar we altijd zaten versierd met vlaggetjes en ballonnen. We zongen met ons allen lang zal ze leven en de eerste tranen van vreugde kwamen. Een pakje en brieven van Tantes Inge en Gerda gaven de feestvreugde een extra tintje, huilend van blijdschap heeft Petra de brieven een voor een geopend en gelezen en nog meer emoties kwamen los toen 5 van het bedienend personeel haar een taart met daar op het getal 33 als brandende kaarsjes die ze mocht uitblazen. Een van de meisjes bracht een groot mes om de taart aan te snijden maar voor ze dat kon doen werd Petra ook nog gefeliciteerd door de manager van het hotel en de souchef ook kreeg Petra per brief felicitaties van het hotel. Allemaal keken we toe hoe Petra het eerste stukje heeft aangesneden toen het eerste stukje op een bordje lag werd er geaplaudiseerd en kon Petra de taart verder verdelen. Het was een heerlijke chocolade taart waarop gefeliciteerd Petra geschreven ( zie foto )
Het ontbijt verliep een beetje anders maar gezellig, omdat het de vorige dag niet gelukt was een gouden ring te vinden gingen Jellie, Petra, annemarikke en Melle proberen of het vandaag zal lukken. Rudy bleef bij mij omdat mijn voeten te pijnlijk waren en verzorging nodig hadden.
Helaas ook vandaag lukte het Petra niet om een ring van haar keuze te vinden, maar daar is onderweg een ander oplossing voor bedacht. Wel zijn er andere winkels bezocht en werd het tocht al schemer donker toen ze op de hotel kamer arriveerden. Na een kort overleg besloten we tegen 8 uur een eet gelegenheid op te zoeken en deze avond hadden we geluk bij Via via was er boven plaats voor 6 personen dus laten we het ervaren. Wij zaten aan een 4 persoons tafeltje en er werd een tafel bijgeschoven op het tafeltje stond een cijfer in een standaard 18 Petra die aan schoof zei hee kijk ik ben achtien geworden vandaag, waarop Rudy het bordje van onze tafel liet zien met nummer 15 dus toch 33. Zoals op de kaart vermeld werden de ingredienten naar Nederlandse maatstaven toebereid dus prima en ook nog lekker. We hebben heerlijk gegeten en Petra vergeet deze verjaardag nooit meer:-))